Eddig nem jutottak eszembe a gyerekek. Mármint az a lehetőség, hogy mi, e-könyvkiadók, forgalmazók nyissunk a gyerekek felé. Este azonban olvastam az amerikai Akron város egyetemének e-könyv-kísérletéről. Az Ohio állambeli univerzitasznak van egy "írásbeliség" központja. Itt vizsgálatot kezdtek arról, hogy milyen hatása van az e-könyvnek a gyerekekre. Ezt azt teszi indokolttá, hogy most már minden negyedik amerikai családban van Kindle-fajta olvasó, s ugyanennyiben tablet, (Nálunk minden ötvenediknek - egyelőre). Vagyis a készülék beköltözött az otthonokba. S hiába, hétéves meg nyolcéves egy gyerek, egy új ketyere iránt érdeklődni kezd.
Így hát gyártanak neki is tartalmat. Ez eddig rendben is van. Ez az üzleti része a dolognak. Azt mondja egy akroni tanerő, aki részt vesz a kísérletben, hogy az e-könyv nagyon pozitív hatással van az olvasás tanulására - és a családi kapcsolatokra. Például azért, mert egy családban általában csupán egy van belőle. tehát a szülő látja, hogy mikor olvas a gyerek. De a gyerek is látja, hogy mikor olvas valamelyik szülő. Feltámad tehát benne a vágy: "adja már ide!". És az olvasmányokat e-olvasás esetén sokkal többször megbeszélik a család tagjai, mint amikor a gyerek a nyomtatott könyvet egyedül nézegeti.
A kísérletben részvevő gyerekek jelentős része úgy nyilatkozott, hogy e-olvasón könnyebb olvasni. Nehezen megfejthető, miért van ez így. Azt azonban magamon is megfigyeltem, hogy figyelmesebben olvasok Kindle-en. nyomtatott könyv esetén nagyon sokszor "elfut" a szemem, előre ugrik, E-könyv-olvasó esetén jobban tapad a figyelmem. Lehet, hogy így van ez a gyerekek esetében is.
Az akroniak szerveztek egy nyári tábort. Itt nem olvasásra, hanem e-könyv írására biztatták a nyolc-tíz éveseket. Rendőröket, nyomozókat hívtak meg, beszéljék el élményeiket. s a táborlakók maguk írták meg ezekből az információkból a saját e-bookjaikat.
Szóval,az Egyesülés az E-könyvekről lehetséges akcióiról gondolkozva, ez is az eszembe jutott. Valami módon közösen nyitni kellene a gyerekek felé.
Lisa Lenhart, a Center for Literacy professzornője szerint: a nyolc-tizenkét év közötti időszak az, amikor egy ember vagy elkezd olvasni, vagy sem. S az e-könyvek megjelenése vonzóbbá tette az olvasást ezen korosztály számára.